2 Ocak 2011 Pazar

Zihin Haritası - Mind Map


Elif'in annesine bu yıl ilkokullarda pilot proje olarak çocuklara Tony Buzan'ın zihin haritasını öğrettiklerini duyduğumu anlatıyordum.Elif dikildi başıma "o nedir teyze, ben de ilkokuldayım artık, ben de öğrenmek istiyorum," diye. Öğrenme açgözü. Bana zaten hevesli insan lazım, gözlerindeki heyecanı ve ateşi görünce başladım anlatmaya, 5 dakika sonra "öğrendim, şimdi zihin haritası çizelim," dedi.


11 Aralık'tı. Ağacı kurmadan birkaç gün önce. "Yılbaşını zihin haritasıyla planla bakalım," dedim. Oturdu çizdi. Henüz bazı harfleri öğrenmedikleri için azıcık yanlışlar olmuş tabii... En hoşu "çamacı süle", "süsle"nin s harfini unutmuş ama, çamağacı tam da böyle geliyor kulağına demek ki "çamacı" yazmış :) Yaparken ben de yanında bir yandan annesiyle konuşuyor, bir yandan da Elif'in sorduklarına cevap veriyordum. Ufak tefek yanlışlar gözümden kaçmış, yoksa düzeltirdim.


Robin'in ilk zihin haritası bu, ortadaki resim yağan karlar. Maalesef o da tüm çocuklar gibi hasretle kar bekliyor. Hatta dileklerine kar yağmasını eklemiş. Şu anda baktığımda zihin haritasını büyük ölçüde uygulamış olduğunu gördüm. Yapılmayan iki şey var biri sokak partisi, diğeri Berfin ile kurabiye pişirmek. Ama teyzoşla kurabiye pişirildi, blackberry ile fotoğraflarını çektim, onları yükleyince yayınlarım.
Üşenmeyin yazdıklarını okuyun. "Sevginin alevi olsun" çok çarpıcı. Birlikte mum diktiğimizde duvarda yazılı olan bir yazıda böyle bir söz vardı, bunu hatırlayıp yazmış... Ben de 2011'de sevginin alevinin hepimizin içini aydınlatmasını diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder